loading...
تکنولوژی مجازی سازی
vditech بازدید : 172 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

اندازه گیری اندازه: AMD Ryzen Mobile 4000

 

من کاملاً مطمئن هستم که دفعه بعدی که به یک نمایشگاه تجاری می روم که سیلیکون جدید در آن اعلام شده است ، ابزار بعدی که در کوله پشتی من به آن نیاز دارم مجموعه ای از دستگاه های کالیپر برای اندازه گیری اندازه قالب است. در حالی که اندازه قالب به خودی خود به معنای یک عدد نیست بلکه نتیجه نهایی کار سخت ، طراحی متمرکز بین مهندسان سیلیکون و fab های نیمه هادی است و در نهایت تعادل خوبی بین ویژگی ها وجود دارد ، اندازه ، عملکرد ، قدرت ، و در پایان روز ، هزینه. با نشان دادن AMD اولین CPU 8 هسته ای مبتنی بر x86 برای انتقال به پاکت قدرت 15 وات ، یافتن اندازه قالب یکی از عناصر تحقیقات ما در مورد چگونگی AMD ساخت محصول جدید خود Renoir / Ryzen Mobile 4000 است.

 

وقتی اولین بار سیلیکون را دیدم ، نتوانستم عکس بگیرم. در عوض ، من مجبور بودم اندازه را با قرار دادن دستی در کنار یک تراشه 8 هسته ای ذن 2 از هیولا 64 هسته ای Threadripper 3990X AMD حدس بزنم. ما اندازه قالب را مدتی می دانیم که در 10.32 7. 7.34 میلی متر یا 75.75 میلی متر 2 است . حدس من در آن زمان که APU جدید Renoir تقریباً دو برابر تراشه Zen 2 بود ، و منظورم این است که ترسناک بود که به اندازه دو برابر نزدیک باشد. در زمان اعلام Ryzen Mobile 4000 ، من در مقاله خود گفته بودم که برای اندازه قالب 15050 mm2 تخمین زده ام. معلوم است ، من خیلی اشتباه نبودم.

بعداً در CES ، من به غرفه AMD رفتم و این بار آنها بیش از این خوشحال شدند که از سیلیکون جدید عکس بگیرم. 3990X نیز در آنجا بود ، بنابراین می توانم دو طرف را در کنار هم قرار دهم و از یک عکس مرجع معقول دریافت کنم که بتوانم محاسبات خود را انجام دهم. این نکته واقعه ای است که باید یادم می آمد که قالیچه ها را بیاورم! گرفتن عکس از تراشه ها در واقع کار سختی است ، و اطمینان حاصل کنید که آنها را به صورت کاملاً مسطح آماده کرده اید تا همین منظر را به دست آورید ، اما همچنین دارای نور کافی برای بدست آوردن لبه های سیلیکونی تعریف شده هستید.

در تصویر ما ، تراشه Renoir که ممکن است متوجه آن شوید از نظر دوربین بسیار کمی زاویه دار است که در اندازه گیری های خود ما آن را جبران کرده ایم.

با توجه به این موضوع ، شماره های ما در اینجا آمده است.

تراشه ذن 2 در سمت چپ ، 10.32 میلی متر را با 7.34 میلی متر

اندازه گیری می کند که نسبت آن 1.406 به 1 است. در تصویر ما تراشه 265 پیکسل را با 189 پیکسل اندازه گیری می کند که این نسبت 1.402 به 1 است.

در تصویر ما ، Renoir SoC 282 پیکسل را با 350 پیکسل اندازه گیری می کند ، این نسبت 0.806 به 1 است.

اگر ابعاد پیکسلی مربوطه را در نظر بگیریم ، 10.98 میلی متر را با 13.59 میلی متر به ما می دهد ، نسبت 0.808 به 1.

این بدان معنی است که سایز قالب از هشت هسته ای رنوار APU با هشت 2 دوم واحد محاسباتی ژنرال وگا، بر اساس محاسبات ما، 149.27 میلی متر 2 .

تقریباً به تخمین من 150 میلی متر 2 نزدیک است ، و همچنین با چند فرد معتمد که پیگیری Zen 2 اندازه ساختار ساختار و اندازه ساختار گرافیکی را ردیابی کرده اند ، صحبت کرده ام و بسیار شبیه به هم هستند ، در حدود 1mm 2 یا همین.

 

در 149.27 میلی متر 2 ، با فرض اینکه AMD در حال دستیابی به همان نقص در سیلیکون است که توسط TSMC برای فرآیند استاندارد N7 گزارش شده است (0.09 نقص در سانتی متر مربع) ، عملکرد فرایند باید حدود 90٪ باشد. بدیهی است که تولید برای عملکرد یا توزیع قدرت / فرکانس تراشه در ویفر را در نظر نمی گیرد ، اما هنوز هم بسیار چشمگیر است.

 

پیش از اعلام AMD این تراشه جدید ، حدس و گمان خوبی در مورد چگونگی ساخت AMD وجود دارد: یا چهار هسته با گرافیک بیشتر ، یا با هشت هسته و گرافیک فقط کمی بهتر. یکی از این عوامل اندازه قالب: در 200 میلی متر 2 ، انتظار می رود AMD به طور قطع از هشت هسته استفاده کند. برای زیر 125 میلی متر 2 ، برای حفظ عملکرد GPU ، شاید یک طراحی چهار هسته ای فقط مناسب بوده باشد. با این حال ، AMD در اینجا مدعی پیروزی بزرگی است: هشت هسته Zen 2 ، با فرکانس در 1.8-4.3 گیگاهرتز در 15 وات ، و با وجود تعداد واحد محاسبات گرافیکی کمتری (پایین آمدن از 11 به 8) ، ادعای عملکرد واحد در هر محاسبه بالاتر از + 56٪ بدان معنی است که عملکرد در واقع بالاتر است. فقط خجالتی از 150 میلی متر 2 است .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
همه چیز درباره مجازی سازی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 7,448
  • بازدید کلی : 16,497