loading...
تکنولوژی مجازی سازی
vditech بازدید : 134 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

آخرین نسخه بروزرسانی Firefox چیست؟ Firefox 72 nixes اثر انگشت را دارد

Firefox 72 حالت تصویری در تصویر را به macOS و به طور پیش فرض ردیابی پیشرفته توسط "اثر انگشت" بلوک می بخشد.

موزیلا روز سه شنبه Firefox 72 را راه اندازی کرد ، که حالت تصویری تصویر در تصویر را به macOS گسترش داد و به طور پیش فرض مسدود کردن "اثر انگشت" ، یک روش ردیابی پیشرفته است که توسط برخی سایت ها و تبلیغ کنندگان اعمال می شود. 

توسعه دهندگان منبع آزاد همچنین 11 آسیب پذیری را ضبط کردند ، پنج مورد با عنوان "بالا" ، رتبه دوم جدی ترین تهدید موزیلا. طبق معمول ، برخی از نقص ها ممکن است توسط مجرمان مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت درباره آسیب پذیری CVE-2019-17017 نوشت: "ما تصور می کنیم که با تلاش کافی ... می توان از آن برای اجرای کد دلخواه مورد سوء استفاده قرار گرفت."

Firefox 72 را می توان برای ویندوز ، macOS و Linux از سایت موزیلا بارگیری کرد . از آنجا که Firefox در پس زمینه به روزرسانی می شود ، بیشتر کاربران برای بدست آوردن آخرین نسخه فقط به مرور مجدد مرورگر نیاز دارند. برای به روزرسانی دستی در ویندوز ، منو را در زیر سه نوار افقی در سمت راست بالا بکشید ، سپس بر روی نماد راهنما (علامت سؤال در یک دایره) کلیک کنید. "درباره Firefox" را انتخاب کنید. (در مورد macOS ، "درباره Firefox" را می توانید در زیر "Firefox" پیدا کنید.) صفحه نتیجه نشان می دهد که مرورگر به روز است یا روند تازه سازی را توصیف می کند.

موزیلا اکنون هر پنج هفته Firefox را تازه می کند. آخرین بار در 3 دسامبر مرورگر را به روز کرد.

(در سپتامبر 2019 ، موزیلا اعلام کرد فاصله بین ارتقاء را کاهش می دهد . کشش شش هفته ای قبلی بین فایرفاکس 71 و 72 به پنج هفته کاهش یافت. با شروع Firefox 74 مارس ، فاصله زمانی به چهار هفته کاهش می یابد.)

پی پین برای مکینتاش؟

یک ماه پیش ، موزیلا با معرفی Fire-in-Picture (PiP) با Firefox 71 ، معرفی ویژگی جدید را برای نمایش ویدئو در یک پنجره کوچک و جداگانه نشان داد ، در حالی که کاربر همچنان در جای دیگری گشت و گذار می کند یا حتی در خارج از مرورگر کار می کند. سپس ، PiP محدود به Firefox بود که در ویندوز کار می کرد. 

Firefox 72 PiP را به macOS گسترش داد - و اگر از تعهد دسامبر Mozilla افتخار می شد ، لینوکس نیز - و این ویژگی درست مانند ویندوز کار می کند. هنگامی که مکان نما ماوس روی تصویر می کشد ، فیلم هایی که در PiP اجرا می شوند با پیام کوچک "به تصویر" با رنگ آبی مشخص شده اند. با کلیک بر روی آن یک قاب روی دسک تاپ ، فیلم در داخل قرار می گیرد و قاب را بنا به خواست می توانید تغییر داده و تغییر اندازه دهید.

Firefox PiP در macOS

موزیلا

موزیلا با Firefox 72 این هفته تصویر (در تصویر) (PiP) را به macOS و Linux تبدیل کرد.

اجرای PiP فایرفاکس به طور قابل ملاحظه ای نرم افزارهای کروم - که به یک جفت کلیک راست نیاز دارد - در ویدیوهایی که در آن موجود است ، بطور قابل توجهی نرم تر است.

در حال التماس سایت های گدایی برای انفجار شما با اعلان ها

یکی دیگر از جنبه های جدید Firefox 72 که موزیلا از آن برجسته کرده است ، کمرنگ شدن حواس پرتی سایت هایی است که از کاربران می خواهند اجازه اطلاع رسانی های بعدی را بدهند.

موزیلا اظهار داشت که این پاپ های تحریک کننده به ندرت منجر به عدم پذیرش کاربران از درخواست می شوند. براساس تحقیقات این شرکت ، 48٪ از این اعلان ها "به طور فعال توسط کاربر رد می شوند" و 99٪ فریبنده غیرقابل قبول است. به عبارت دیگر ، اینها هدر وسیعی از وقت وب سایت و کاربران است.

Firefox 72 از رسیدن به صفحه نمایش اعلان ها - و مبهم کردن بخشی از صفحه اصلی - جلوگیری می کند و در عوض یک حباب گفتاری به سبک طنز ایجاد می کند ، که به طور خلاصه برای جلب توجه کمتر به نوار آدرس می افزاید. کاربران می توانند بر روی حباب کلیک کنند تا اعلان معمول ظاهر شود - شاید به طور کامل آن را رد کنند و حباب را از دست دهند - یا فقط آن را نادیده بگیرند. (فقط یک بار می پیچد.) 

البته کاربران می توانند جعبه طولانی در دسترس با عنوان "مسدود کردن درخواستهای جدید درخواست اجازه دادن به اعلان ها" را در گزینه ها (ویندوز) یا تنظیمات برگزیده (macOS) بررسی کنند تا از چنین تحریک کننده هایی جلوگیری شود. (برای رسیدن به این هدف ، از قسمت "حریم خصوصی و امنیت" ، "مجوزها" را انتخاب کنید ، سپس روی دکمه "تنظیمات" در کنار "اعلانات" کلیک کنید.)

انگشت انگشت

موزیلا همچنین یکی دیگر از مهارت های ضد ردیابی فایرفاکس را که در نسخه 72 پخته شده بود ، برید. 

موزیلا در اینجا گفت: "آخرین مرورگر فایرفاکس با مسدود کردن درخواست های شخص ثالث به شرکتهایی که مشخص می شود در اثر انگشت شرکت می کنند ، از شما در برابر اثر انگشت محافظت می کند ."

مانند ردیابی مبتنی بر کوکی ، از اثر انگشت توسط سایت ها و تبلیغ کنندگان استفاده می شود تا از آنجا که کاربران در سراسر وب سرگردان هستند ، از کاربران خود پیروی کنند ، به طرز ناعادلانه ای برای ادامه محصولی که فرد قبلاً به آن نگاه می کرد. این مانند یک فروشنده است که دنبال مشتری نه تنها در اطراف فروشگاه باشد ، آنها را برای خرید این یا آن شریک می کند ، بلکه فروشگاه را با آنها ترک می کند ، آنها را در شهر و حتی در تمام راه خانه دنبال می کند. 

اثر انگشت متکی است به سرنخ کردن سرنخ های مختلف - از نسخه مرورگر و بستر دستگاه گرفته تا فونت ها و افزونه های نصب شده - برای ایجاد یک پروفایل ، امیدوارم یک شخصیت منحصر به فرد برای تمایز از دیگران. بر خلاف ردیابی مبتنی بر کوکی ، اثر انگشت می تواند به دنبال کاربر حتی پس از پاک شدن مرورگر یا از حالت حریم خصوصی آن استفاده شود ، ظاهراً ناشناس به گشت و گذار بپردازد.

Firefox 72 دارای قسمت اثر انگشت از Enhanced Tracking Protection (ETP) است ، نام موزیلا برای مجموعه فناوری های ضد ردیابی ، به طور پیش فرض روشن است. حتی اگر کاربر با غیرفعال کردن انواع ردیاب دیگر ، ETP را خاموش کرده باشد ، گزینه "Fingerprinters" درگیر خواهد شد

موزیلا به عنوان منبع اثر انگشت به شریک زندگی خود ، Disconnect - که از قبل لیست ردیابی را که پایه و اساس ETP خدمت می کرد ، تهیه کرده است. Steven Englehardt ، مهندس ارشد حفظ حریم خصوصی موزیلا ، در 7 ژانویه گفت: "قطع ارتباط لیستی از شرکت هایی را که در ردیابی متقاطع شرکت می کنند ، و همچنین لیستی از آنهایی که کاربران اثر انگشت را در اختیار دارند قرار می دهد. ارسال به وبلاگ شرکت .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
همه چیز درباره مجازی سازی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 7,455
  • بازدید کلی : 16,504